۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۵۱

زنگویی:

فعالیت 124 اکیپ بازرسی در طرح بسیج سلامت نوروزی بیرجند

فعالیت 124 اکیپ بازرسی در طرح بسیج سلامت نوروزی بیرجند

بیرجند – خبرگزاری مهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بیرجند از فعالیت 124 اکیپ بازرسی در طرح بسیج سلامت نوروزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زنگویی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان بیرجند با اشاره به آغاز بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی استان اظهارداشت: بسیج سلامت نوروزی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سلامت عمومی مردم از اول اسفند تا 15 فروردین سال آینده فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی از فعالیت 124 اکیپ بازرسی در راستای اجرای این طرح خبر داد و افزود: در  قالب این اکیپ ها 222 بازرس و 74 کارشناس ناظر و 132 راننده حضور فعال دارند.

وی هدف از اجرای این طرح در سطح استانها و شهرستانها را حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و غذا عنوان کرد .

به گفته وی ناظران و بازرسان طرح بسیج سلامت نوروزی در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل فعالیت خواهند کرد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید از وسایل حمل و نقل آب و مواد غذایی که فاقد مجوز بهداشتی از مرکز بهداشت می باشند جلوگیری کنند، اضافه کرد: شهرداری ها نیز برای پاکسازی ورودی های شهر، شستشو، گندزدایی سطل های زباله و ماشین های حمل زباله و دفن بهداشتی زباله ها بصورت مرتب اقدام کنند.

زنگویی با اشاره به برنامه های این طرح، گفت: نظارت بر هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها و تمامی اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستورانها، فست فودها، آرایشگاه ها، قنادی ها و شیرینی فروشی ها، فروشگاه های عرضه خشکبار و آجیل، فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، سرویس های بهداشت عمومی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها و سرویس های حمل و نقل بین شهری از جمله این برنامه ها است.

 

کد خبر 2005360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha